Ez most inkább a szerencséről szólt – RX Barcelona

Barcelonában ilyenkor általában meleg van. Itt is meleg volt, pénteken… Aztán már péntek este érkezett némi eső, előrevetítve mi vár a ralikrossz mezőnyre szombaton. Végül meg is érkezett az égi áldás, a teszt után, a kvalifikációs futamok elején.

A szabadedzésen még száraz pályán mentek az autók, az eredményekről nem érdemes semmilyen következtetést levonni, hiszen a beállításokat keresték a versenyzők, ismerkedtek a pályával, és sok autóra az új gumik sem kerültek fel. A pályáról annyit, hogy a tavalyihoz képest változott a vonalvezetés, a második murvás szakasz után még rövidebb lett az egyenes. Ennek oka, hogy a MotoGP verseny miatt új rázóköveket építettek az aszfaltba, és ehhez kellett igazítani a ralikrossz vonalvezetést is, mondta el a race1.hu-nak Faluvégi Péter, aki Barcelonában ezúttal az FIA pályáért felelős szakembere.

A Q1-ben a sorsolás nem kedvezett Kárai Tamásnak, az első körben a legrosszabb rajthelyről indult, végül a harmadik helyet szerezte meg. A 4:26-os idő azonban csak a vizes pályán volt jó, így összesítésben csak a 22. lett Kárai Tomi.

Kiss Pál Tamás futamában Henning Solberg, és a francia bajnok Cadeddu tűnt veszélyesnek. A rajtnál KPT harmadikként jött el, de az első kanyarban Temte és Solberg szélesen fordult, így Tomi máris az élre állt. A murvás szakaszon aztán jött a meglepetés, az eső már nem esett, kezdett száradni, de a speciális bevonattal kezelt murva olyan lett, mint a korcsolyapálya. KPT rácsúszott a gumifalra, a többiek követték, így rázuhantak a Peugeot bal hátuljára. Cadeddu jobb hátsó kereke kitört, Kiss Pál Tamás pedig a füvön próbált visszaevickélni a pályára. Sikerült, a Peugeot is megúszta defekt nélkül, így jött a felzárkózás. Okos versenyzéssel KPT hamar az élre állt és megnyerte a futamot, de a csetepaté miatt az idő nem lett az igazi. A következő körökben a javuló pályán a többiek még gyorsultak is, így Kiss Pál Tomi a 12. helyen fejezte be a Q1-et.

A Vb mezőny következett, Csucsu Grönholmmal és Nittissel került össze, és a rajtnál meglepte a két rutinos ralikrosszost. Elsőként fordult az első kanyarban, szépen védekezett, és végül Nittis mögött, de Grönholm előtt ért célba. A pálya azonban folyamatosan javult, így hiába voltak gyorsak Csucsék, a többiek jobb köröket futottak. Csucsu a 18. helyen volt a Q1 után.

A második kvalifikációs körben Kárai Tamás autója nem indult el, így nem tudott elrajtolni. A csapat keresi a hiba okát, remélik, hogy vasárnap újra működik majd az Audi.

Kis Pál Tamásnak sem volt szerencséje, a futamában egy picit lassan indult, és ez elég volt ahhoz, hogy Tahko és Maloigne közé szoruljon. Egy pillanatra némi gumifüst is felszállt a két Peugeot közül, de megúszták defekt nélkül. KPT ötödikként ért az első kanyarba, és ettől kezdve folyamatosan feltartották. A végén Tahko Minije buszként tornyosult a magyar versenyző előtt, olyan lassan ment és olyan széles volt, mint a miskolci hegyekben a Volánbusz, lehetetlen volt megelőzni, és az időt is tönkretette. A végeredmény ötödik hely a futamban, és egy tragikus időeredmény. Ráadásul megint javult a pálya, így a többiek újra gyorsak voltak. Kiss Pál Tamás a 24. helyen zárta a Q2-t, összetettben pedig a 19. pozícióban várja a vasárnapi folytatást. A helyzet nem reménytelen, szoros a mezőny, akár a hetedik helyig előre lehet jönni.

Újra a Vb mezőny következett, és Csucsu újra Nittisszel került össze, a harmadik pedig egy francia versenyző volt. Csucsu megint álomrajtot fogott, élre állt. Nittis hamar megelőzte a magyar Kiát, de utána Csucsu szépen tartotta az Audi tempóját, és másodikként ért célba. Az idejük nagyon jó volt, főleg úgy, hogy utánuk újra eleredt az eső, és ezúttal lassultak a többiek. A Q2 végén Csucsu összesítésben hatodik lett, így két futam után a 16. helyen várja a folytatást. A középdöntős hely nincs messze, mert a Vb mezőny is nagyon szoros.