Kárai Tamás is új autót épít

Tavaly a Ralikrossz Magyar bajnokságot a Kiss Pál Tamás – Kárai Tamás – Wieszt Jankó csata határozta meg. Kiss Pál Tamás megnyerte az első hat futamot és bajnok lett, de nem volt annyira könnyű dolga, mint ahogy a számok mutatták.
2017-ben Wieszt Jankó, ahogy már írtunk róla, egy kategóriával visszalépett, a Super 1600-ban indul egy Twingóval. Kiss Pál Tamás a Peugeot 208-asba minden új fejlesztést beépített, Kárai Tamás pedig a fejlesztés helyett egy vadonatúj Audit épít, ami sajnos nem kész kész a hétvégi szezonnyitóra. A rallycrossrx.hu megkérdezte a pilótát, hogy alakul az idei év.

Tamás a kérdés adott, új Audi a nyitányon, vagy még a régi?
A régi, de felújított. Valóban készül egy teljesen új Audi is, de az még nincs kész. A tavalyi kocsit frissítettük, a régi motorját hangoltuk, gyakorlatilag azzal dolgoztunk eddig, Nagyon elégedett vagyok az eredményekkel, adatokkal, amit eddig kaptunk. De nemsokára belekerül az új motor is.
Tehát a magyar bajnoki nyitányon még a tavalyi kocsival kezdesz?
Igen, sőt Barcelonában is azzal futok még. A terv szerint az Eb futamok második állomásán rajtolnék már az új versenyautóval.
Két lovat ülsz meg egyszerre, két bajnokságban?
Nem. Ha elkészült az új autó, akkor csak azzal megyek, mind a magyar bajnoki futamokon, mind az Eb versenyeken. De mondom, az biztos, hogy az első szlovákiaringi és a barcelonai versenyen, még a tavalyi kocsi fut majd.
És mi lesz utána a régivel? Kiadjátok, más fog vele versenyezni?
Ennyire ne szaladjunk előre. Legyen kész, és akkor meglátjuk. Van vele munka bőven, éppen a híváskor is ezzel foglalkozunk. Új motorok és újfajta, de egyforma váltók lesznek az autókban, mindkettő ütőképes lesz, reményeim szerint.
Erre szükséged is lesz, mind az itthoni, és mind az Eb futamokon.
Igen, nagyon erős mezőny gyűlt össze az Eb-re. De nem panaszkodhatunk a hazai felhozatalra sem, mert egyre csak fejlődik a szakág, egyre többen, és egyre jobb autókkal jönnek. Úgyhogy lesz miért nyomni a gázt, és lesz ki ellen, de én ennek örülök, ettől szép és ettől nagy kihívás az idei szezon.
Konkrétabban?
A magyar bajnokságban mindenképpen szeretném visszahódítani a bajnoki címet. Az Európa-bajnokságban is teljes szezont futunk majd, és ott versenyenként a döntő a cél. Nyilván nekem nem gyári kocsim van, nem tudok annyit tesztelni, mint ők, de a döntőbe jutások tennének elégedetté a nemzetközi megmérettetéseken.
A két nyitóhelyszín közül melyik fekszik neked jobban?
A Szlovákiaring vonalvezetése másfajta kicsit, nincs vele bajom, mint ahogy egyik pályával sem, de a barcelonai helyszín nekem jobban tetszik. De majd az eredmények mutatják meg. Két verseny után mindent jobban fogok látni, és utána szívesen adok helyzetjelentést a továbbiakról.