Kiss Pál Tamás a Peugeot színeiben folytatja

Immár importőri támogatással, Peugeot színekben versenyez Kiss Pál Tamás a ralicrossban. Az új autót ma mutatta be a Speedbox Rally Team, egy máriapócsi teszt keretében.

Reggel nem volt őszinte a mosoly a csapat tagjainak arcán, egyrészt azért mert a kellemes napsütés helyett borult idő fogadta őket, ráadásul ahogy kitolták a kamionból az autót nekieredt az eső. A másik ok az volt, hogy hajnali négyig a műhelyben dolgozott a csapat, mert az utolsó pillanatban derült ki, hogy szállítás közben megsérült a motor, így izzítani kellett a riadóláncot. Az Oreca elküldte a rajzokat, az esztergályos szakember bejött a szabadsága alatt, volt megfelelő alapanyag a raktárban, és a szaktudás sem hiányzott, így időben elkészült az autó.

Ezzel tette fel a csapat a koronát a hosszú hetekig tartó megfeszített munkára, mert a tavalyi szezon után az alapoktól kezdve építették újra a kocsit. Bekerültek a legfrissebb fejlesztések is.

“Az Öhlinstől a felújított gátlók mellé kaptunk még egy garnitúrát, ami eltérő talajon is használható. A Sadev-től is optimalizált és felújított váltó érkezett. Az Oreca a legújabb fejlesztésű motort adta, új elektronikával, módosított levegő-töltő rendszerrel. Elektronikus gázpedálrendszert is kapott a kocsi, ez is sokat jelent majd. De voltak saját fejlesztésink is, átalakult a cockpit berendezése, most minden úgy van, ahogy nekem kényelmes. A legfontosabb karosszériát érintő módosítás az volt, hogy sikerült faragnunk a súlyból, így ez a hátrányunk is eltűnt az ellenfelekhez képest. Ez most egy olyan 208-as, amivel felvehetem a versenyt az Eb élmezőnyével.” –mondta Kiss Pál Tamás, aztán már ment is az újabb körökre.

Kívülről annyi látszott, hogy a 208-as nagyon stabil, sokkal kezesebben viselkedik, és mérgesebb a hangja mint tavaly. Tomi is körről körre elégedettebb volt.
“Gokartosabban vezethető az autó, sokkal közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra. A motor leginkább az alsóbb fordulatszám tartományokban lett nyomatékosabb, nagyon elégedett vagyok a fejlesztésekkel. Nemcsak a támogatói hátterünk és a dekorációnk lett gyári, hanem az autó is szintet lépett.”

A fejlesztésekre szükség is lesz, az idei cél a magyar bajnokságban a címvédés, ami a közvélekedés szerint mindig nehezebb, mint megszerezni a bajnoki elsőséget. Az ellenfelek is erősek lesznek, Kárai Tamás is új autót épít, és Harsányi Zoltán is az EVO X-zel támad. 

Az Európa-bajnokságban tavaly bebizonyosodott, hogy Tomi és a csapat is képes megszerezni a dobogót, két versenyen fel is állhatott rá, így 2017-ben a cél az év végi dobogó. Nehéz feladat lesz, mert ahogy fejlődik a ralikrossz úgy lesz egyre komolyabb a mezőny. Az Eb nevezési listán ott van a két korábbi bajnok Larsson, és Rustad, valamint Hvaal, Hedström, Grosset-Janin, Marklund, és még sorolhatnák. 10-15 olyan pilóta van aki bármikor esélyes a dobogóra.

A szezon két egymást követő hétvégével indul Kiss Pál Tamás és csapata számára, előbb március 25-26-án a magyar bajnokságben kezdenek a Szlovákiaringen, majd következik az EB szezonnyitó Barcelonában.

foto: Gál Alexandra