
Bár egy raliversenyen bármi megtörténhet, erre már rengeteg példát láthattunk a sportág történetében. Talán a legemlékezetesebb 1998-ban volt, amikor a RAC Rali célja előtt 500 méterre Sainz Toyotája megállt és elbukta az egyéni világbajnoki címet és csapata kontsruktőri bajnokságát is. Mindez azért jutott eszembe, mert a vasárnapi két záró szakasz előtt Kris Meeke fél perccel vezet a versenyen, és akár megszerezhetné negyedik futamgyőzelmét és a Citroen első diadalát a WTCC-s korszakot követően. Érdekesség, hogy Meeke, korábbi három sikerét is murván érte el. 2015 Argentína, 2016-ban Finnország és Portugália. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy van keze az ilyen borítású pályán, de ez rali…
Menet közben, tegnap délután arról beszámoltunk, hogy Sordo nyerte a 9-es és 10-es gyorsaságit. Volt miét büszkének lenni a Hyundai csapatnál.
De mindenki alapvetően a Meeke, Sébastien Ogier párharca koncentrált, mert a két szakasz után a brit 20 másodperccel vezetett a világbajnoki címvédő előtt. Az igazi verseny kettejük között zajlott, talán még Thierry Neuville egyperces lemaradása adott némi esélyt a belgának, de pl. Jari-Matti Latvala közel három perces hátránya és nyolcadik helyezése nem a győzelmi esélyekre adott okot.
Talán a Hyundai gyári versenyzőjével együtt gondolkodtunk, mert erősen próbálkozott a 11-es gyorson, amit holtversenyben nyert a Meeke által kormányzott Citroennel, de Ogier Fordja is csak szűk egy másodpercet kapott a 11 kilométeren. Az ezt követő két erőpróbán a két éllovas csatázott és gyűjtött egy-egy szakaszgyőzelmet, de nem mindegy mennyivel egymáshoz képest. . Amíg a 12.-en Ogier nyert Meeke előtt két másodperccel , addig a 13-as Meekenek hozott szerencsét, mert győzelmével plusz 18 másodpercet adott a negyedik pozícióban érkező Ogiernek. Kettejük között Neuville és Ott (volt) Tanak is, hat és tizenkét másodpercre.
Mondom Ott (volt) Tanak is az élmezőnyben, annyira, hogy a nap utolsó komolyabb gyorsaságiját a 10 kilométeres El Brincot másodjára ő nyerte a Forddal. Csapattársa Ogier jött mögötte és Neuville beékelődésének köszönhetően itt két és fél másodpercet hozott Meeke előnyéből, ami még ezután is közel 37 másodperc volt.
Az utolsó három marketinges erőpróba együttes távja nem volt hat kilométer. Itt semmi csoda nem történt, hacsak az nem, hogy Meeke leadott hat másodpercet Ogier hátrányából. Csak nehogy ez hiányozzon… Mert ez bizony kilométerenként egy másodperc volt, és ha azt nézzük, hogy a vasárnapi két zárószakasz 33 és 22 kilométeres, az előny meg így csak fél perc… Mert ugye raliról van szó, ahol minden megtörténhet… Ráadásul az üldöző, a mindenre képes Ogier, aki lehet szárnyakat kap támogatójától…
Mexikó Rali Vb állása 17. gyorsasági után:
1. | ![]() 7 |
Meeke Kris – Nagle Paul Citroën C3 WRC |
RC1 M |
2:47:33.3 | ||
2. | ![]() 1 |
Ogier Sébastien – Ingrassia Julien Ford Fiesta WRC ’17 |
RC1 M |
2:48:04.2 | +30.9 +30.9 |
|
3. | ![]() 5 |
Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas Hyundai i20 Coupe WRC |
RC1 M |
2:48:43.8 | +1:10.5 +39.6 |
|
4. | ![]() 2 |
Tänak Ott – Järveoja Martin Ford Fiesta WRC ’17 |
RC1 M |
2:49:45.9 | +2:12.6 +1:02.1 |
|
5. | ![]() 4 |
Paddon Hayden – Kennard John Hyundai i20 Coupe WRC |
RC1 M |
2:50:58.8 | +3:25.5 +1:12.9 |
|
6. | ![]() 10 |
Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka Toyota Yaris WRC |
RC1 M |
2:52:05.9 | +4:32.6 +1:07.1 |
1 |
7. | ![]() 11 |
Hänninen Juho – Lindström Kaj Toyota Yaris WRC |
RC1 M |
2:52:06.2 | +4:32.9 +0.3 |
|
8. | ![]() 6 |
Sordo Dani – Martí Marc Hyundai i20 Coupe WRC |
RC1 M |
2:52:49.4 | +5:16.1 +43.2 |
|
9. | ![]() 3 |
Evans Elfyn – Barritt Daniel Ford Fiesta WRC ’17 |
RC1 M |
2:56:15.2 5:00 |
+8:41.9 +3:25.8 |
|
10. | ![]() 30 |
Tidemand Pontus – Andersson Jonas Škoda Fabia R5 |
RC2 | 2:56:59.7 0:10 |
+9:26.4 +44.5 |
|
A vasárnapi program magyar idő szerint: