
Bizony ralibarátaim Kris Meeke az élen, egy Citroennel. Korábban említést tettünk róla, hogy kellene a francia csapatnak már a jó eredmény, mert eddig még szakaszt sem nyertek. Nos, ez már a múlt!.
A krónikához hozzátartozik, hogy Mexikóvárosból, ahol a verseny kezdetét vette egy szuperspeciál szakasszal, visszafelé menet Leónba, a versenyautókat szállító kamionok dugóba kerültek. Az autópályán baleset volt, a konvoj nem volt érintett, de a forgalmat elterelték, ezért borult az időterv, és emiatt a pénteki első két gyorsot törölték. Így számozás szerint a 4-es La Chocolate legendás pályával kezdték, elvben a nap második körét. Gyakorlatilag az első komoly szakaszt…
Mert az volt a közel 55 kilométer a mezőny számára. Meeke rögtön bezsebelte az elsőséget, és ezzel a 2017-es év első győzelmét szerezte a Citroen számára, legalább egy gyors erejéig… Sébastian Ogier azért ott lopakodott mögötte, nagyon nem sikerült őt leszakítani. Még hosszú a verseny, a bő 7 másodperces hátrány semmi, mert a raliban bármi megtörténhet, mint ahogy meg is történt.
Az új fejlesztésű autók rendre túlmelegedtek a mexikói ritka levegő miatt. Volt ahol az elektronika a motor teljesítményének csökkentésével próbált védekezni, volt aki egyszerűen lefulladt pl. Thierry Neuville a Hyundai WRC-vel. Így Ogier mögött harmadikként ugyan egy dél-koreai kocsi futott be, csak azt éppen az új-zélandi Hayden Paddon vezette. A gyári libasort Dani Sordo és Neuville alakzatban produkálták. A sorban utolsó belga +31 másodperces hátránya volt még elfogadható egy ilyen szakasz után. Ellenben a mezőny elején autózó, pályákat takarító világbajnoki éllovas Jari-Matti Latvala +1:32,6 másodperces hátránya már soknak mondható.
A következő 5-ös számú 20 kilométeres pályán aztán Neuville robbantott. Az előző gyors főszereplői közé beékelődött Elfyn Evans a Forddal, de a por mellé még ő is benyelt a belgától 5,7 másodpercet. Az őt követő Sordo, Meeke és Paddon másodpercenként kapták ugyanezt… Hogy Ogier merre járt, arra volt 14 másodperce gondolkodni. Latvalától meg sem merném ugyanezt kérdezni, bár lehet hogy 48 másodperc alatt bőven kifejtené… Aztán lehet, csak Pontus Tidemandt kérdezte, hogy az R5-ös Skoda Fabiával mit keres előtte?
A napot három rövidke, a lelkes közönséget szórakoztató autózással fejezték be. Bár számomra kérdés, hogy a nézők, vagy páran a mezőnyből szórakoztak jobban, mert fogalmam sincs, hogy a három próba együttes szűk 6 kilométerén, hogyan lehet darabonként, 6-8 másodperces hátrányokat összeszedni. A Hyundai és a Toyota csapatnál bizonyosan feltették matematikából ezt a kérdést. Ha 55 kilométeren kapsz esetleg egy percet – sőt nyersz-, hogyan lehet 2,5 kilométeren hét-tíz másodpercet?! A kérdésre felelt Neuville, Paddon és Latvala. Az osztályzatokat nem hozták nyilvánosságra…
A verseny állását viszont igen.
A Mexikó Rally állása a 8. gyorsasági után:
1. | ![]() 7 |
Meeke Kris – Nagle Paul Citroën C3 WRC |
RC1 M |
1:01:33.8 | ||
2. | ![]() 1 |
Ogier Sébastien – Ingrassia Julien Ford Fiesta WRC ’17 |
RC1 M |
1:01:54.7 | +20.9 +20.9 |
|
3. | ![]() 5 |
Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas Hyundai i20 Coupe WRC |
RC1 M |
1:02:30.5 | +56.7 +35.8 |
|
4. | ![]() 11 |
Hänninen Juho – Lindström Kaj Toyota Yaris WRC |
RC1 M |
1:03:01.1 | +1:27.3 +30.6 |
|
5. | ![]() 2 |
Tänak Ott – Järveoja Martin Ford Fiesta WRC ’17 |
RC1 M |
1:03:06.7 | +1:32.9 +5.6 |
|
6.
|
![]() 8 |
Lefebvre Stéphane – Moreau Gabin Citroën C3 WRC |
RC1 M |
1:03:26.6 | +1:52.8 +19.9 |
|
7.
|
![]() 4 |
Paddon Hayden – Kennard John Hyundai i20 Coupe WRC |
RC1 M |
1:03:35.9 | +2:02.1 +9.3 |
|
8. | ![]() 10 |
Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka Toyota Yaris WRC |
RC1 M |
1:04:04.6 | +2:30.8 +28.7 |
|
9. | ![]() 30 |
Tidemand Pontus – Andersson Jonas Škoda Fabia R5 |
RC2 | 1:04:58.1 | +3:24.3 +53.5 |
|
10. | ![]() 31 |
Camilli Eric – Veillas Benjamin Ford Fiesta R5 |
RC2 | 1:05:33.5 0:10 |
+3:59.7 +35.4 |
|
Az abszolót kilencedik Pontus Tidemand vezeti a WRC2 kategóriát, a Tagai Racing Team által felkészített Skodával a lengyel Ptaszek Hubert a negyedik, de a hátrányuk már kereken 7 perc.
Szombaton 157.57 km-en keresztül kell taposni a gázt. Három különböző gyorsaságit teljesítenek kétszer, majd ismét a szurkolóknak kedveznek az esti rövidke távokon. Kezdés magyar idő szerint 15.33-kor. Közben és utána vagyok.