
A legfiatalabb versenyző volt a legfürgébb a reggel folyamán. A 9 órás kezdéskor elsőként várakozott a boxutca végén a zöld jelzésre a Williams újonca a kanadai Lance Stroll. A 18-as rajtszámú martinis autó száma megegyezik életkorával. Ő nyitotta a körözést ma reggel, ami nem tartott túl sokáig. Megpördült, kicsúszott, ezért az övé az első nap piros zászlója. Összesen 12 körön keresztül volt a pályán és ebből a legjobb az 1,26,040, amivel a ma délelőtti gyakorlást a hetedik helyen zárta. Ezen biztos nem javíthat már, mert olyan mértékben rongálta az autót, hogy az majd csak holnapra lesz ismét működőképes.
A Ferrari mai felelőse Raikkönen volt, aki nem is habozott sokáig. Az első körökben ő is méhészkedett a többiekkel, majd nem sokkal 10 óra után már az élre állt. A finn 47 körön keresztül nyúzta a Ferrarit, ebből a legjobb ideje egy 1,22,831-es köridő volt, amivel második lett a délelőtt folyamán. Ha délután aktívabb lesz, akár elérheti Vettel tegnapi rekord körmennyiségét is.
A Mercedes istálló csöndben végzi a dolgát, de nem feltűnés nélkül. Ugyanis nem lehet nem észrevenni, hogy az idei autójuk is kiemelkedik a mezőnyből… Hogy ez most jó, vagy rossz lesz nekünk nézőknek, nem tudjuk még, de reménykedjünk az elsőben. Hamilton körözgetett, összesen 32 alkalommal délelőtt, és ideje szinte mindig a legjobbak között volt, ha éppen nem a legjobb. A nap eddigi csúcsideje a tegnapit is túlszárnyalta, 1,20,983 másodperc a top idő most. Ezt szuperlágy abroncson érte el.
A Force-India ma Ocont küldte csatasorba, de elég későn. Tegnap eltört a kipufogó, és még kora délelőtt is szereltek, így lassan 11 óra volt, mikor végre kigördült a kocsi a pályára. Utána viszont annál aktívabb lett a csapat, sőt talán lehet túlságosan is. A 27-ik körének teljesítése közben a francia kocsijának megállt a motorja. Piros zászló ismét, az ebédszünet előtt 10 perccel. Bár így is megérdemel egy jó nagy adag csigát, mert a leggyorsabb 1,23,045 ideje a harmadik legjobb volt a mezőnyben.
A Haas ma is Magnussennel gyakorolt. Ezt már a csapat alapítója is a helyszínen árgus szemekkel követte, ha ez egyáltalán sikerült neki… Gene Haas nem szenved semmilyen betegségben, hacsak a másnaposság nem az, de ez most megbocsátható. NASCAR csapatával megnyerte a Daytona 500-at és ez bizony nagy siker. Barcelonában is jól muzsikál a másik gárda, mert Magnussen negyedik ideje az 1,23,200 nem olyan rossz.
A Red-Bull ma Verstappent aktivizálta. Szemre elég gyors és agresszív köröket teljesített a holland. Lágy gumikon nyomta, de az idő nem a mezőny elejére helyezte. Megelégedtek 31 körrel, de ez is jobb produkció volt, mit a tegnapi zűrös nap. De Ricciardo délután összekapkodott teljesítményét nem sikerült a csapattársnak most túlszárnyalnia. Verstappen 1,23,212-vel ma egyelőre ötödik.
Nem felejtettük el a Toro Rosso csapatát sem. A szemre tetszetős kocsival Kvjat 44 kört tekert különösebb hiba nélkül. Ebből az 1, 25.02-es futás volt a legsikeresebb, amivel hatodik ma délelőtt.
És akkor a McLaren… Már félünk bármit is írni velük kapcsolatban, annyira sajnálja őket már a fél világ. Alonso ma valóban kiérdemli a legjobban fizetett néző titulust, ugyanis a csapat Vandoorne véleményére volt kíváncsi. Hogy mit mormogott a sisakja alatt a belga, nem tudjuk, de 9 óra 10 perckor már leállított motorral gurult vissza a boxba. Állítólag óvatosságból tette… De ennyire? Jó, azért visszatért a pályára, úgy fél óra múlva és 29 kör erejéig bizonygatták, hogy a rosszul tervezett olajtartály nem lesz akadálya az egész évi versenyzésnek. Ámen!
Futottak még… a Sauber 5 kört a Ferraritól kölcsönvett Giovinazzi ( ezért?) segítségével, aki a még a sebeit nyalogató Wehrleint helyettesíti. A Renault 10 perccel az ebéd előtt jelezte Palmer révén, hogy az idei bajnokságba ők is neveztek.
Folytatás 14 órától.