F1 első tesztnap, Barcelona

Felébredtek a csapatok Csipkerózsika-álmukból, és az év első kollektív tesztnapját kezdték meg Barcelonában. Több, kevesebb sikerrel. Bőven nyújtottak csemegét a a szakújságíróknak( köztük a race1.hu munkatársának), akik tolongtak – többen voltak, mint a nézők -, hogy élőben láthassák, hallhassák  az idei évre tervezett új kocsikat. 

Nézzük csapatonként, kinek mit hozott az első nap.

A világbajnoki címvédő Mercedes istállónál Bottas kezdte a napot. A reggel kilenckor kezdődő délelőtti etapot a csapat teljes mértékben az újonc versenyzőjére bízta. Tizenegy óra után Bottas már 35 körön volt túl. Folyamatosan javított idején, amivel az élen állt. Végül Vettel mögött az egy órakor kezdődő ebédszünetnél 1,23,169 másodperces idővel a második helyen fejezte be a délelőtti napot, hisz délután Hamilton váltotta. A finn 79 kör alatt nem hibázott, az ideje az egész mezőnyt tekintve  a nap végére a hatodik helyre volt elegendő.  Az angol valamivel fél három után hajtott a pályára először a cápauszony nélküli Mercedesszel, ugyanis ők nem használták folyamatosan az újítást. Az angol pilóta sokat nem pepecselt, pár perc múlva ötödik, aztán nem sokkal később már a mezőny elején volt. A napot is ott zárta 73 kör után 1,21,765 másodperces idejével. 

Ferrarinál ma csak Vettel ment, de ő nem keveset. A német 129 kört, a mezőny tagjai közül messze a legtöbbet rakta az új Ferrariba. Állt az élen is idejével, kipróbált félkemény és puha gumikat is, szóval tette a dolgát, amit egy ilyen tesztnapon tenni kell. Végül Hamilton mögött második idővel zárt, de tapasztalatból jóval többet gyűjthetett angol riválisánál. Az 1,21,878 másodperces idővel kifejezetten elégedettek lehetnek a Ferrarinál. 

Williamsnek nem kellett sokat könyörögnie Massának, hogy térjen vissza nyugdíjazásából. A brazil pár hónapja álmodni sem mert róla, hogy ő fog az idei fejlesztésű autóba 103 kört tenni. De hogy mennyire élvezte az “öreg” a visszatérést, az a mezőny számára figyelmeztető lehet. Ugyanis azon kívül, hogy a kocsi megbízhatóan működött, még gyors is volt és ez a harmadik helyhez volt elég egy 1,22,076 másodperces idővel. 

Haas Magnussennel kezdett. A mezőny egyik legszebb autóját kicsit renoválni kellett, mert a csapat újonca nehezen szokott össze új paripájával, amiben idén is ferraris lovak ágaskodnak. Kicsit érintőre vette a korlátot így délelőtt a karosszériások is meggyőződhettek munkájuk hatékonyságáról. De ez nem zavarta a dán pilótát, mert amikor visszakapta az autóját, repesztett vele zavartalanul. A megtett 51 körből az 1,22,894-es volt a legértékesebb, mert ezzel negyedik lett a mai napon. 

A Red Bull az autó elnevezésébe a 13-as számot azért rakta, elmondásuk szerint, hogy a többi csapat számára hozzon szerencsétlenséget az új fejlesztésű autó. Nos, mintha a fagyi visszanyalt volna… Alig tett meg 4 kört Ricciardo, már meg is állt a bika. Piros zászló. No nem az életre keltés miatt lengették neki, hanem mert a pályán állt meg. Egy autómentő kapta hátiba, és nemsokára a boxban próbáltak újra életet lehelni belé. Pár órás, több részletben elvégzett szerelés után, délután már többet tudott teljesíteni az ausztrál, aki addig iszogatta az energiaitalt, míg végül 50 körön át hergelte egymást új gépével. Ha nem is ezt remélte a csapat, de egy ötödik időre elegendő volt az 1,22.926. Newey magyarázta a csapat bizonyítványát. 

Force-India a Mercedesét ma Pérezre bízta. Egész pontosan a délelőtti etapot. Ugyanis délután ki sem jöttek a pályára., mert eltörött a kipufogó.  Addig a mexikói pilóta 39 kört tett meg és futott egy hetedik időt. Bottas, szintén délelőtt elért ideje mögé sorolta a számítógép. 

Toro Rosso autóját Sainz próbálgatta. Sikerült 52 körön keresztül tesztelni a Renault erőforrást. Leggyorsabb körét közvetlenül az ebédszünet előtt futotta a 1,24,494 másodperces teljesítmény a nap nyolcadik legjobb ideje volt. 

Renault csapatnak kijutott a jóból. Hülkenberg elég sok időt töltött a boxban. Túlmelegedésre panaszkodott folyamatosan. A német versenyző végül tisztességesnek mondható 57 kört teljesített, főleg késő délután nyomta, lehet megvárta, hogy hűljön a levegő… Alonsoval vívtak, de ezért a kilencedik helyért nem osztottak pontot. Ideje 1,24,784 mp.

És akkor a McLaren… Nem tudom Alonso őszintén mit gondol, de ma sem került a szívéhez közelebb a Honda erőforrást használó autó.

Ki is szedték a kocsiból, és egy másikat raktak bele később. Mármint a Hondától, mert Alonso fohászkodása sem elég arra, hogy a szabályokon változtassanak. A tipikus példája annak, hogy mindenért a pénz sem kárpótol. Szívesen lemondana a legjobban fizetett nézői titulusról ebben a sportágban. Ennek szellemében vett újabb erőt magán délután, és végül 29 kör teljesítése után a tizedik időt produkálta, amely 1,24,852 másodpercekben kifejezve. 

Folytatás kedden reggel 9 órakor. 

1 Trackback / Pingback

  1. F1 második tesztnap, délelőtt 2 | Race1.hu

Comments are closed.