Itt az új Sauber – nincs meglepetés

Megkezdődött a Forma-1-es csapatok valódi autóbemutatóinak sora, elsőként a svájci kiscsapat leplezte le 2017-es modelljét. Az idén 25 éves istállónak ez lesz az első olyan éve, amikor az alapító Peter Sauber nélkül vágnak neki a szezonnak, az új tulajdonos a tavaly nyáron érkezett megmentő, a Longbow befektetési társaság. Az új autó pilótáit már ismerjük, a 26 éves Marcus Ericsson mellé a 22 éves Pascal Wehrlein érkezett, aki máris kihagyja az első tesztlehetőséget az új C36-os Sauberrel, hátsérülése miatt biztosan nem vezet majd a jövő héten Barcelonában.

Az első szembeötlő változás az új Sauberen a fényezés. Felipe Nasr távozásával brazil szponzorukat is elveszítették, így a kék-sárga festést a kék-arany kombináció váltotta fel. Szponzorfelirat sincs az autón, csak a 25 éves jubileumra utal a dekoráció. (1993. március 14-én mutatkozott be az első két Sauber C12 a Forma-1-ben, Karl Wendlinger és JJ Lehto volt a két versenyző.)

A technikai részleteket illetően is ugyanazokat a megoldásokat láthatjuk, mint a múlt heti Williams grafikákon. Hatalmas uszony a motorborításon, szélesebb hajlított hátsó szárny, temészetesen szélesebb abroncsok, és karcsúbb oldaldobozok, szélesebben elhelyezett nagyméretű váll lemezekkel. Az orr itt sem változott, marad a kis nyúlvány. Az egyetlen újdonságot az osztott légbeömlő jelenti a versenyző feje felett, az osztás hangsúlyosabb annál, mint amit tavaly a Mercedeseken láttunk.

Az idei Sauber teljesítményét valószínűleg a motor fogja meghatározni. A csapat úgy döntött a Ferrari tavalyi erőforrását használják majd, amivel várhatóan hasonló korlátokba ütköznek, mint tavaly a Toro Rosso. Az új autót február 22-én viszik először pályára egy Barcelonában tartott forgatási napon, majd következik a hivatalos négynapos tesz, ahol Ericsson mellett a Ferrari tartalékpilótája Antonio Giovinazzi kaphat lehetőséget.

foto: Sauber